Also see : Use A Drop Cap Large First Letter In Posts On Blogger

My Superhero Vitamin Shop Fan Page

My Nuffnang

Friday, March 21, 2014

Demam dengan Shaklee Suplemen

Hai assalammualaikum semua...♡
Terlebih dahulu mamasu nak ucapkan alhamdulillah atupin syukur pada Tuhan sebab sudah 3 atau 4 minggu Malaysia dilanda kemarau dan jerebu. Kemudian hujan turun dengan selebat-lebatnya sebab Allah tahu, makhluk-makhlukNya  sedang sengsara bila kekeringan tanpa air hujan..
Kehilangan MH 370 pula yang masih belum ditemui sehingga 15 hari ini menjadi misteri dan tanda tanya apatah kepada kesemua pakar-pakar teknologi komunikasi seperti satelit, radar dan sebagainya. Pada saya, yang memberikan dan memiliki ilmu adalah Allah S.W.T. mudah2an Allah memberi petunjuk dimanakah MH370 sebenarnya...dan seharusnya tragedi ini menjadi pengajaran kepada umat manusia..setinggi teknologi itu mana mampu melawan pengetahuan Allah..
Serentak dengan misteri MH370 dan hujan rahmat Allah..bekerja keras saya juga bulan ini. Dua benda dalam 1 masa sangat mencabar. Waktu pagi sehingga petang mamasu fokus dalam makmal, selepas itu mula dengan tugas ambil order dan barang untuk prospek.
2 hari berturut-turut kena hujan...alhamdulillah..dan hari ke 3 mungkin virus2 dalam badanku ni menguji tahap ketahanan antibodi..membuatku rasa tak boleh nak jumpa prospek hari ini walaupum dah janji..
Anak-anak juga mula dijangkiti oleh saya..saya tahu saya pembawa virus ni...anak yang menyusu terkena lebih dahulu kemudian anak yang sulung pula..waaah mencabar betul dugaan ini..telefon lina scientex mengatakan padanya x jadi program kitorang pg ni.
Apa lagi sesudah sarapan roti dan kaya sahaja, tu je yang terlarat nak makan..saya pun ambil :
Nutriferon ; vitamin C sustained released ; Garlic complex ; zinc complex ; peppermint ginger plus.
Apa fungsi-fungsi mereka tu ye?
Nutriferon = mempertingkatkan sistem imun
Vitamin C = memusnahkan virus selsema
Garlic complex = antibiotik semula jadi
Zinc complex = merangsang sistem imun
Peppermint = berkesan membunuh bakteria
Ada cara2 untuk makan vitamin-vitamin ni...nak tahu kenalah tanya saya....:)
Peppermint tu memang bagus untuk hapuskan kahak..especially masa cough..
Apa bezanya bila demam kita makan panadol dan tak makan panadol dengan kaedah  makan vitamin?
Bezanya ialah....kalau deman makan panadol..jawabnye tido jeee lah mamasu ni..
Kalau demam, mamasu amik vitamin-vitamin ni..memang rasa pening2 sikit je..tapi saya masih bertenaga untuk buat keje..ni dah makan bolelah jaga anak2 yang meragam walaupun kami 3 beranak demam serentak..terima kasih kepada vitamin semulajadi Shaklee.
Untuk pertanyaan/tempahan produk Shaklee..
Boleh lah hubungi saya di 0137319673. Boleh pm inbox saya ♥.
Atau layari www.facebook.com/mysuperherovitaminshop
No Shaklee id saya :859175

No comments:

Post a Comment

Mari ber'ESP'