Also see : Use A Drop Cap Large First Letter In Posts On Blogger

My Superhero Vitamin Shop Fan Page

My Nuffnang

Thursday, March 26, 2015

My STORY II: Bisnes ke peringkat GLOBAL

Hi assalammualaikum dan selamat malam.

Baru nak mengupdate blog..
lama dan berhabuk rasanya tak update blog..almaklumlah marketing saya lebih kepada FB..
Jadi kadang2 je saya buka blog..

Kenapa ye FB?sebab saya sudah terbiasa dengan FB sejak tahun 2007 lagi..memang FBians..dulu FB tu sama je dengan Friendster, tp sekarang Friendster sudah tidak diwujudkan sebagai laman sosial lagi..dan FB juga salah satu marketing yang mempuyai trafik yang banyak...mesti ramai yang dah tauuu ni...

haaa saya suka sangat bercerita tentang bisnes..apa2 dulu cita2 saya memang nak berbisnes..

Bisnes pertama saya yang pernah saya jalankan dan saya sangat SUKA ialah menjual kuih dan kuih raya...pagi2 sebelum subuh je saya dah bangun awal bantu mak saya meeng'packing' kuih2 yang sudah siap dimasak..Bisnes kuih raya paling best..TIP TOP..dulu mak saya hanya menjual kepada kenalan2 dan rakan-rakan ofis je..tapi jualan memang lumayan, memang seronok sebab mak saya dapat belikan baju raya masa tu untuk saya dan adik2..cuma tulah tak tahan tu bila banyak sangat order, tak menang tangan yang buat keje saya dan mak saya sahaja..mak sayalah paling cekal,orang yg tidor lewat sampai waktu sahur..~sob sob..ops macam mata saya masuk habuk pula..

Bisnes kedua yang pernah saya jalankan ialah bisnes serunding..tapi x laku..sbb saya terlalu bayak komitmen dan tak dapat menumpukan perhatian ketika itu saya belajar Master.
    Ada juga masa tu saya jual tudung bawal sekejap..tapi terpaksa bersaing dengan tudung awning..tak berjaya
sebab saya masih belum ada KOMITMEN.

Bisnes ketiga ialah SUPLEMEN SHAKLEE...kenapa SHAKLEE? sebab saya suka sangat SHAKLEE sebab improve kesihatan saya. Mulanya saya memang seorang yang tak suka makan and telan pill2...memang tak suka..saya bermula sebagai pengguna biasa dimana saya seorang ibu yang 'desperata' nak breastfeedingkan anak. So it was work! so saya mulalah jadi pengguna tegar...sehingga tiga tahun saya menjadi pengguna tegar, terdetik saya untuk mencuba bisnes..kerana saya fikirkan sesuatu untuk pelaburan masa hadapan dan sekali gus saya SIHAT!
   kalau dulu saya bermasalah imuniti rendah, setiap 2 3 bulan saya demam..pastu semua kerja saya tergendala. tapi sejak saya mengambil set PENYUSUAN BAYI saya rasa sihat dan imuniti badan improved!
begitu juga dengan suami saya...pada mulanya dia hanya tengok apa yang saya makan..dan pernah ditegur saya minum ESP..oh my..masa tu agak tegang juga sebab suami kata makan soya tak bagus penyebab kanser mengikut apa yang dia baca dalam internet..siap kata orang yahudi memutarbelitkan fakta..pada masa tu saya sabarkan shj..tp x pelah sabar dan terus bersabar..sehingga Allah memberi satu ujian..suami mengalami masalah kulit yang sangat serius berbulan2 susah nak baik..macam2 ubat diberikan oleh doktor kepada suami saya tapi tak berkesan..maka suatu hari tiba-tiba Allah terbukakan hati suami saya untuk mencuba barang SHAKLEE..saya pun mulalah tanya kepada Dr. Malinda Mohd Ali (www.drmalinda.com) sedikit penyelesaian kepada masalah kesihatan suami saya. Dan Alhamdulillah, suami semakin pulih dan dia percaya SHAKLEE sangat berbeza.
     Kehidupan kami mula improved dari segi kesihatan sekeluarga, dan kami memulakan bisnes SHAKLEE pada tahun 2013 iaitu ketika saya selesai sahaja berpantang bersalin anak kedua. Alhamdulillah sudah masuk tahun kedua saya bersama SHAKLEE dan kini mula melebarkan sayap ke peringkat global.
wow macam tak percaya je nak berbisnes boleh ke luar Malaysia..kalau bukan SHAKLEE??





    Bulan April bermulalah dengan GST..6 % sana ..6 % sini...orang sudah memulakan mengekspresikan diri keluhan menjangkakan harga barangan keperluan akan dinaikkan.. jadi, kenapa kita tidak perlu mulakan mencari 'side income'..Shaklee dapat membantu anda..Shaklee bukan sahaja membantu anda menjadi sihat malah ia dapat membantu anda mengukuhkan kewangan dan mencapai impian anda.

Beg Kit Membership Shaklee

Next entry...saya akan sambung lagi tentang beberapa faedah menyertai SHAKLEE ini..dan bagaimana anda boleh mencari pendapatan sambil sihat, dengan Umrah/Melancong sara PERCUMA!.ye PERCUMA..

Untuk pertanyaan lanjut tentang Pendaftaran Ahli bolehlah email saya ssurayahussin@gmail.com atau call/sms/w.a/telegram saya 0108224274

Yuran untuk pendaftaran Ahli Shaklee  adalah sebanyak RM 65 + 10 (caj pengeposan) atau dengan belian barangan Shaklee serendah sebanyak RM 600 dan keahlian adalah PERCUMA!

anda boleh juga mendaftar dalam borang yang kami sediakan --->http://mysuperherovitaminshop.blogspot.com/p/borang-keahlian.html

No comments:

Post a Comment

Mari ber'ESP'